Vroeger liep je een winkel in er er kwam een verkoopmedewerker naar je toe. ‘Goedemiddag, wat kan ik voor u betekenen?’ Stel, je antwoordde dat je op zoek was naar een televisie. Dan kon de verkoopmedewerker weer doorvragen naar je wensen, zoals bepaalde functionaliteiten, de grootte etc. Begreep je iets niet? Dan kreeg je een uitgebreide uitleg. Een tijdje later liep je trots met een flinke doos naar buiten, want je had een gloednieuwe televisie die perfect aansloot op jouw wensen.
Dit hele gesprek kun jij niet voeren met je websitebezoeker. Je weet niet wie je voor je hebt en of diegene jouw verhaal wel begrijpt. Je zult dus goed moeten weten welke vragen een potentiële klant heeft. Daarbij moet je rekening houden met verschillende klanttypen en vakjargon ‘omsmelten’ naar termen die begrijpelijk zijn voor iedereen. Je website is je winkel. De teksten helpen je klant verder.
Met goede content trek je niet alleen de juiste klanten aan, maar geef je ook de allerbeste klantervaring. Ik kan jou hierbij helpen.